11/14/09

Garip.

TV'den bağıra bağıra milleti zorla grip ettiler. Salgın olacak önleminizi alın dediler, psikolojik olarak insanları hasta olmaya meyilli hale getirdiler. Üstüne bi de aşı olmalı mı olmamalı mı muhabbeti çevirdiler, milleti pinpiriklendirdiler. Domuz gribi furyası bizim evden de geçti. Öncü birlik olarak Çaadaş'ı kullanıp, Muit'i de beni de pençesine aldı hastalık. Bu noktada her ne kadar kendime konduramasam da gerçeği kabulendim ve daha önce çok fazla sallamamadığım için hakkında çok fazla bilgimin olmadığı konu hakkında azcık araştırma yapıp bütün bu tatavanın ne için olduğunu öğrendim.
İlk olark belirtileri: Halsizlik, eklemlerde ve kaslarda ağrı, ateş, kuru öksürük ve diğer grip semptomları.
Tedavisi: Adını şimdi hatırlamadığım iki ilaç varmış Türkiye pazarında ama kendiliğinden de geçebiliyormuş.
Etkisi: 2-3 gün civarı sürüyormuş.
Tehlikesi: Kronik hastalığı olanlarda 1000de 1, olmayanlarda 10000de 1 götürme riski varmış.
Şimdi bunu normal griple karşılaştırınca normal gribin daha illet bişe olduğunu görüyoruz. İkisinde de öldürme oranı aynı ama normal gribin süründürme oranı daha fazla. Nerede öyle 2-3 günde geçti gitti bitti olacak. Ama domuz gribi istemem ben normal grip isterim diyorsanız da kötü bir haber: Bu ara bütün gripler domuz gribi kategorisindeymiş. Sezonu gelmemiş normal gribin, biraz daha sabır gerek.

3 comments:

Unknown said...

geçmiş olsun yiğidim. muhit le çağdaşa da geçmiş olsun. yalnız muhit o gripli erotik sesiyle etrafta fazla dolaşmasın, kapatırlar.

various artists said...

hayır ben de kendime domuz gribi teşhisi koymak üzereyim ama eklem denen yerlerin nere olduğunu bilmiyorum. bi yerlerim ağrıyo evet, oraların adını da bilmiyorum evet, ama eklem nedir onu da bilmiyorum. dolayısıyla normal grip sezonunu başlattım diye de bir iddiada bulunuyorum. hayat bana güzel ! :D

yokoğluyok said...

hem daha vakit girmemiş hem de aşılıların gribi kabul olmuyormuş.